Pages

Thursday, September 19, 2013

ကရင္ေက်ာင္းသားမ်ားရိပ္သာကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးတြဲဖက္ေက်ာင္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ


 
ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံၿမိဳ႕၊အမွတ္(၄)ရပ္ကြက္ရွိ ကရင္ေက်ာင္းသားမ်ားရိပ္သာ (Kayin Student’s Center -KSC) ကို ၂၀၁၃-၂၀၁၄ပညာသင္ႏွစ္တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရး(ဘ.က)တြဲဖက္ေက်ာင္းအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲဖြင့္ လွစ္လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ကရင္ေက်ာင္းသားမ်ားရိပ္သာ ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႕ႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ ေတာင္ကေလး ဘ.ကပညာေရး ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းအုပ္တို႔ ပူးေပါင္း၍ ကရင္ေက်ာင္းသားမ်ားရိပ္သာကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရး တြဲဖက္အထက္ တန္းေက်ာင္းအျဖစ္ ယခုစာသင္ႏွစ္တြင္ စတင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ယင္းသို႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ရျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရိပ္သာမႉး ဆရာေစာထြန္းဦးက “ရိပ္သာေန ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ ပညာေရးပိုမိုထိေရာက္လာဖို႔နဲ႔ တခ်ိန္မွာ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္ဖို႔ ဘ.ကေက်ာင္းခြဲ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလိုက္တာျဖစ္တယ္။”ဟု ေျပာသည္။

ယမန္ႏွစ္အထိ ရိပ္သာေန အထက္တန္းေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား၏ တႏွစ္စာ ကုန္က်စရိတ္မွာ န၀မ တန္း ႏွင့္ ဒႆမတန္း အနည္းငယ္ ကြာျခားေသာ္လည္း ယခုႏွစ္တြင္မူ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားအားလံုး က်ပ္ငါးသိန္း တစ္ေသာင္းကို သံုးႀကိမ္ခြဲ၍ ေပးေဆာင္ရသည္ဟု ၎ရိပ္သာမႉးက ဆက္လက္ ေျပာ ဆိုသည္။

ကရင္ေက်ာင္းသားမ်ားရိပ္သာကို ဘ.ကပညာေရးတြဲဖက္ေက်ာင္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလိုက္ေသာ္လည္း လက္ရွိ အစိုးရ၏ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ျပဌာန္းထားသည့္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားကိုသာ သင္ၾကား ပို႔ခ်လွ်က္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈအရ ရိပ္သာႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔က အနီးကပ္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ၿပီး ေတာင္ကေလးရွိ ဘ.ကေက်ာင္းအုပ္ ဦးဇင္း ဦးဥတၱမထံ အစီရင္ခံတင္ျပရသည္။

KSC ဘ.ကတြဲဖက္ေက်ာင္းသည္ ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသာမက ႐ိုးရာယဥ္ ေက်းမႈ၊ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ား စသည့္ အမ်ဳိးသား စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းေရးအတြက္ကိုပါ လုပ္ ေဆာင္လ်က္ရွိသည္။

ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူ နန္းခိုင္သဇင္ေထြးက “ဒီေက်ာင္းမွာ လာေနရတာ အဆင္ေျပပါတယ္။ ဒီလိုလာ ေနရတာကလည္း ကရင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြ သိခ်င္တာလည္းပါတယ္။ ေနာင္တခ်ိန္မွာ ဒီ KSC ကို ျပန္အက်ဳိး ျပဳႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသြားမယ္။”ဟု ေကအိုင္စီသို႔ ေျပာသည္။

ရပ္ေ၀းေက်းလက္ေဒသမ်ားမွ အထက္တန္းပညာသင္ၾကားေရး အခက္အခဲရွိသူမ်ား အဆင္ေျပေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ကရင္ေက်ာင္းသားမ်ားရိပ္သာ-KSC ကို ၁၉၇၁ခုႏွစ္တြင္ ကရင္ျပည္နယ္၊ ကရင္စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ေကာ္မတီမွ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

KIC 

0 comments:

Post a Comment