တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ပညာေရး အခက္အခဲအေၾကာင္းကို သုေတသန ျပဳလုပ္ထားၿပီး ယင္းကို ဘက္စုံ လႊမ္းၿခံဳ ပညာေရး သုံးသပ္ခ်က္ (CESR) သို႔ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလအတြင္း တင္ျပ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုသုေတသနကို ျပဳလုပ္ထားသည့္ ၿငိမ္းေဖာင္ေဒးရွင္း စီမံကိန္းမန္ေနဂ်ာက The Voice သို႔ ေျပာၾကားသည္။
“အခု ဘက္စုံလႊမ္းၿခံဳပညာေရး သုံးသပ္ခ်က္အဆင့္ (၂) မွာေတာ့ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီးေတာ့ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲဖို႔ရွိတယ္” ဟု CESR ၏ စီမံကိန္းမန္ေနဂ်ာ ေဒၚတင္တင္႐ႈက လက္ရွိ ေရးဆြဲေနၿပီ ျဖစ္ေသာ သုံးသပ္ခ်က္အဆင့္ (၂) ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး The Voice သို႔ ေျပာဆိုသည္။
CESR စီမံခ်က္ကို ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနသို႔ ၿငိမ္း ေဖာင္ေဒးရွင္းက တင္ျပရာ၌ တိုင္း ရင္းသားမ်ား အားလုံးတြင္ ႀကံဳေတြ႕ရေသာ ေယဘုယ် စကားလုံး အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ေယဘုယ် ထုံးတမ္း အစဥ္အလာ ျပႆနာမ်ား ပါဝင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၿငိမ္းေဖာင္ေဒးရွင္း၏ စီမံကိန္းမန္ေနဂ်ာထံမွ သိရသည္။
“သုေတသန လုပ္တာက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္နဲ႔ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၂ ႏွစ္လုပ္တယ္။ တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကား အခက္အခဲေတြကို လုပ္တာ” ဟု ၿပီးခဲ့သည့္ စီမံခ်က္ အဆင့္ (၁) ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၎က ထပ္ေလာင္း ေျပာၾကားသည္။
ယခုလက္ရွိ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားသည္ ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ရည္႐ြယ္ကာ ေရးဆြဲထားသည့္ သင္႐ိုးမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပ၍မရေသာ အရာ ဝတၳဳမ်ားသည္ နားလည္ရန္ အခက္အခဲ ရွိေၾကာင္း ၿငိမ္းေဖာင္ေဒးရွင္းထံမွ သိရသည္။
“တိုးတက္ေကာင္းမြန္တဲ့ ပညာေရး မ်ဳိးရခ်င္ရင္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အဖြဲ႕အစည္းက လူေတြအားလုံး ပါဝင္ဖို႔ လိုအပ္တယ္” ဟု ပညာေရးမူဝါဒ ေရးဆြဲေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အေတြ႕အႀကံဳရွိသည့္ Vanderbilt University မွ Mr. Stephen P.Heyneman က ေအာက္တိုဘာ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ပညာေရးႏွင့္ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္း စည္းလုံးညီညြတ္မႈ ေဟာေျပာပြဲတြင္ ေျပာၾကားသည္။
CESR သည္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ Australian Aid၊ ယူနီဆက္၊ ၿဗိတိသွ် ေကာင္စီႏွင့္ အျခားေသာ ျပည္တြင္းျပည္ပ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ဖိတ္ေခၚၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရးကို သုံးဆင့္ခြဲကာ ျပန္လည္ သုံးသပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းစီမံခ်က္ကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
0 comments:
Post a Comment