မ်ိဳးရိုးက အထက္တန္းစားေတြ ဆိုကတည္းက က်ေနာ္ဘာကို ဆိုလိုတယ္၊ ဘာကိုေျပာခ်င္တယ္ ဆိုတာ အထူးေျပာစရာမလိုဘူးထင္ပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ႔ အဲဒီ..ေက်ာင္းေတြကမွာ ဆိုရတဲ႔ ပေဒသရာဇ္ အနံ႔မေပ်ာက္တဲ႔၊ တဖက္စြန္း အမ်ိဳးသားေရးဝါဒီ သီခ်င္းကို ပဲေျပာတာပါ။
အဲဒီ ဘယ္သူမဆိုခ်င္တဲ႔၊ ေအာ္ဂလီဆန္စရာ သီခ်င္းကို ကေလးေတြက သီခ်င္းစာသားေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးေျပာင္းၿပီး ( “ေအာက္က မခံဘူးေဟ႔…. အမ်ိဳးသားတို႔ေရ”….. “မ်ိဳးရိုးက ေအာက္တန္းစားေတြ” )စသည္ျဖင့္ ေနာက္ေျပာင္ဆိုေနတဲ႔ ၾကားထဲမွာ (ဗမာေက်ာင္းသား ကေလးေတြ အပါ) ျမစ္ႀကီးနား၊ အ.ထ.က(၃) က ကိုးတန္းေက်ာင္းသူ မမယ္ဆာေဝ နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ ေက်ာင္းဆယ္ရက္ နားခံ ခဲ႔ရတယ္။
မေန႔ နဲ႔ ဒီေန႔ ျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ အျဖစ္ေလးပါ။ ျဖစ္ပံုက အဲဒီ အ.ထ.က (၃)၊ ကိုးတန္း၊ Eco တြဲ၊ တန္းခြဲ (D)၊ ေက်ာင္းသူ မမယ္ဆာေဝက သူတို႔ဆိုရတဲ႔ အဲဒီ တဖက္စြန္းအမ်ဳိးသားေရးဝါဒီသီခ်င္းရဲ႕ အဓိကစာသား တခုျဖစ္တဲ႔ “မ်ိဳးရိုးက အထက္တန္းစားေတြ” ဆိုတဲ႔ စာသားကို “မ်ိဳးရိုးက ေအာက္တန္းစားေတြ” ဆိုၿပီး မေန႔က ေနာက္ေျပာင္ ဆိုခဲ႔တာကို သူ႔ရဲ႕ အတန္းပိုင္ ဆရာမ ေဒၚဂၽြန္မာဘီ က အတန္းထဲမွာ ေခၚရိုက္ခဲ႔တယ္။ အတန္းထဲမွာ အျပစ္ေပးအရိုက္ခံရ ရံုနဲ႔ ၿပီးမသြားပဲ အဲဒီကေလးမ ႏွစ္ေယာက္ကို ဒီကေန႔ ေက်ာင္းအုပ္ရံုးခန္းကို ပို႔ပစ္ၿပီး ေက်ာင္း (၁၀) ထုတ္ခဲ႔ပါတယ္။ ေက်ာင္းအုပ္ကေတာ႔ ေဒၚျမတ္ေကသြယ္ပါ။ ေက်ာင္းရံုးခန္းေရာက္ခ်ိန္မွာလည္း တျခားေဘးက ဆရာမေတြက ကေလးေတြကို ခြင့္မလြတ္ႏိုင္တဲ႔ အမွား က်ဴးလြန္သလို၊ ႏိုင္ငံေတာ္ (အစိုးရေနမွာေပါ႔) ကိုပဲ ပုန္ကန္သလို မ်ိဳးေျပာဆိုခဲ႔ပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ အုပ္ထိန္းသူေတြက ဆရာမေတြကို ေတာင္းပန္ေျပာဆိုေပမယ္႔ မခြင့္လြတ္ေပးပဲ ေက်ာင္းသူေလးေတြကို ေက်ာင္း (၁၀) ရက္ ထုတ္ခဲ႔တာ လို႔ ျမစ္ႀကီးနား ေဒသခံ တဦးက အင္ဂြန္ဂ်ဝါ ကို သတင္းပို႔လာပါတယ္။
ဒီအျဖစ္ေလးကို ျပန္ၾကည္႔ရင္ ကေလးကို အရွက္ရေအာင္၊ ေနာင္မွာ မတရားမႈေတြ၊ လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒကို မႀကိဳက္ေပမယ္႔ ၿငိမ္ခံေနေအာင္ သင္ေပးတာ၊ ရိုက္သြင္းတာ၊ ကိုယ္တိုင္လည္း တဖက္စြန္းအမ်ိဳးသားေရးဝါဒီကို အားေပးတာလို႔ ပဲျမင္မိတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ အဲဒီ ဘယ္သူမွ မဆိုခ်င္ (ျမစ္ႀကီးနား ဆရာအတတ္သင္ေလ႔က်င့္ေရးေက်ာင္းက ဆရာမ တေယာက္ ကိုယ္တိုင္ေျပာျပတာ)၊ ေက်ာင္းသား/သူ တိုင္းေနာက္ေျပာင္တဲ႔ အဲ႔သီခ်င္းကို ဘာလို႔ အခု မမယ္ဆာေဝနဲ႔ သူငယ္ခ်င္း (ကခ်င္ မ်ိဳးႏြယ္စု၊ လီဆူတိုင္းရင္းသူ) ကိုပဲ ဖမ္းမိရသလဲ။ အတန္းပိုင္က အျပစ္ရွိတယ္လို႔ယူဆရင္ (တကယ္ေတာ႔ လံုးဝ အျပစ္မဟုတ္.. တဖက္စြန္းေရာက္အမ်ိဳးသားေရး သီခ်င္းသာ ျပႆနာ) အတန္းထဲမွာ ရိုက္ရံုနဲ႔ မၿပီးလိုက္ပဲ ေက်ာင္းရုံးခန္းပို႔ပစ္ၿပီး ကေလးကို အရွက္ရေအာင္၊ အငံု႔စိတ္ေတြ ဝင္လာေအာင္ ေက်ာင္း (၁၀) ရက္ထုတ္ၿပီးအျပစ္ေပးတာကို လံုးဝ ရႈံ႕ခ်ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ပိုဆိုးတာက အဖိႏွိပ္ခံရတဲ႔ သူအခ်င္း မရပ္တည္ပဲ၊ ပိုဒုကၡေရာက္ေအာင္တြန္းပို႔တဲ႔ အတန္းပိုင္ ဆရာမ ဂၽြန္မာဘီပဲ။ သူက ကုလား။ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ သားေကာင္ျဖစ္မႈကေန သက္သာရာကေအာင္ အႏိုင္က်င့္သူေတြ အားရွိေအာင္၊ ျပဳက်င့္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ျခင္းဟာ က်င့္ဝတ္ပိုင္းအရ လံုးဝ လက္ခံႏိုင္စရာမရွိပါ။ ကေလးကို ေသာက္ျမင္ကပ္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူ႔ဆီ က်ဴရွင္မယူလို႔ ဒုကၡေပးတာျဖစ္ျဖစ္ အဲ႔ေလာက္အထိ လုပ္စရာမလိုပါ။ ထားပါ… ဒါက ေကာက္ခ်က္ သတ္သတ္။
အဓိက ေျပာခ်င္တာက ကေလးကို ေက်ာင္း (၁၀) ရက္ထုတ္ပစ္တဲ႔၊ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမအပါအဝင္၊ အတန္းပိုင္အစ၊ ပါဝင္အားလံုးက ကေလးေတြရဲ႕ မတရားတာကို ေတာ္လွန္တဲ႔စိတ္ဓာတ္၊ ရဲရင့္တဲစိတ္ဓာတ္၊ ေပ်ာ္ရြင္တတ္တဲ႔ ဟာသဥာဏ္စိတ္ဓာတ္ (ဟာသ ဥာဏ္ရွိျခင္းဟာလည္း အၾကမ္းမဖက္ လူထုလႈပ္ရွားမႈမွာ အားေကာင္းတဲ႔ ကိရိယာ တခုျဖစ္ေၾကာင္းေနာက္မ်ား အခ်ိန္ရ ရင္ေရးပါမယ္) ကို ရိုက္ခ်ိဳးပစ္တာ။ ကေလးေတြကို အငံုစိတ္ဝင္ေအာင္ လုပ္ေပးတာ။ တကယ္ေတာ႔ ပညာေရး၊ ပညာ သင္ၾကားရျခင္းဟာ လြတ္ေျမာက္မႈ ရရွိဖို႔ ျဖစ္တယ္။ ဘာအေရာင္မွ မရွိေသးတဲ႔ ကေလးေတြကို အဲ႔လို လုပ္ျခင္းဟာ ကေလးကို အေရာင္ဆိုးပစ္လိုက္တာ။ လူမ်ိဳးေရး ပံုစံခြက္ထဲ ကန္ခ်ပစ္တာ။ အဲ႔လို အျပစ္ ေပးလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ကေလးမွာ ရွက္စိတ္အတူ လူမ်ိဳးေရးမုန္းတီးမႈပါ ကပ္ပါလာႏိုင္တယ္။ ဘာလို သူ႔ကိုမွ ေရႊးလုပ္ရတာလဲ ဆိုၿပီး စသည္ျဖင့္ေပါ႔ဗ်ာ….။
ပိုၿပီးဆိုးတာကေတာ႔ ကေလးရဲ႕ အုပ္ထိန္းသူေတြက ေတာင္းပန္ေျပာဆိုတာကို လက္မခံျခင္းပဲ။ သီခ်င္းထဲအတိုင္းပဲ အထက္တန္းမ်ိဳးရိုးမွန္ရင္… လာေတာင္းပန္တာကို ဘာလုိ႔ မေၾကေအးတာလဲ။ ဘာလဲ ထိုင္မ ရွိခိုးလို႔လား….။ ခမ်ားတို႔က ကေလးမေလးဆိုသလို “မ်ိဳးရိုးက ေအာက္တန္းစားေတြ” လို႔ပဲ ဆဲခ်င္တယ္။
ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာကေတာ႔ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု၊ ဘာသာေပါင္းစံု ေနတဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ အဲဒီ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ တခုတည္းကိုပဲ ေရြးၿပီးခ်ီးေျမွက္တဲ႔သီခ်င္းဟာ… စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစတယ္၊ စိတ္မလံုျခံဳမႈ၊ နဲ႔ တဖက္က လူမ်ိဳးဝါဒကို ရိုက္သြင္းေပးေနတာေၾကာင့္ (အထူးသျဖင့္ အာဇာနည္ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳး သားတိုင္းျပည္အပိုင္း) မဆိုသင့္ေတာ႔ပါဘူး။ ရပ္သင့္ပါၿပီ။ လူမ်ိဳးဝါဒ မရွိပါဘူး။ မက်င့္သံုးပါဘူးလို႔ ေျပာ ေနတဲ႔ ဗမာမိတ္ေဆြမ်ားလည္း ဒီကိစၥကို အေလးအနက္ထားသင့္ပါၿပီလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ႏိုဝင္ဘာလ ၂၆၊ ၂၀၁၃
ည ၁၀နာရီ ၉ မိနစ္
အင္ဂြန္ဂ်ဝါ
0 comments:
Post a Comment