Pages

Tuesday, July 30, 2013

BOT ႏိုင္ငံပိုင္လုပ္ငန္းမ်ားရယူထားၿပီး ေျပာသည့္အတုိင္းမလုပ္ႏိုင္၍ ျပန္အပ္မည္ဆိုပါက BOT စနစ္မူ၀ါဒအရ ႏိုင္ငံေတာ္မႇ ေငြျပန္ေပးမည္မဟုတ္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ဒု၀န္ႀကီးေျပာၾကား



   လမ္းတံတားမ်ားအား BOT စနစ္ျဖင့္ လမ္းျပဳျပင္ ေဖာက္လုပ္၍ လမ္းတံတားေၾကး ေကာက္ခံရန္အတြက္ လမ္း ပိုင္းမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ထံမႇ ရယူခဲ့ၿပီး လုပ္ကိုင္သူမ်ား အေနျဖင့္ အဆိုျပဳစဥ္က တင္ျပထားသည့္ အတိုင္း မလုပ္ႏိုင္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရသို႔ ျပန္အပ္မည္ ဆိုပါက လုပ္ငန္းရႇင္မ်ား၏ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံခဲ့သည့္ ေငြမ်ားကို မူ၀ါဒအရ ႏိုင္ငံေတာ္မႇ ျပန္လည္ ေပးေခ်ျခင္း မရႇိဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးစိုးတင့္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ဇူလိုင္ ၂၉ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ ကန္ပက္လက္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ သူရဦးေအာင္ကို၏ ေမးျမန္းခ်က္ကို ျပန္လည္ေျဖၾကားရာတြင္ ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ယင္းကဲ့သုိ႔ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

သူရဦးေအာင္ကိုက BOT လမ္းတံတား လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားသို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရက ပံ့ပိုးေပးေစလိုေသာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ပံ့ပိုးျဖည့္ဆည္း ေပးႏုိင္ျခင္း ရႇိမရႇိ ေမးျမန္းရာတြင္ BOT လုပ္ငန္းရႇင္မ်ား အေနျဖင့္ ယာဥ္သြားႏႈန္းႏႇင့္ လမ္းေၾကး၀င္ေငြသည္ ေမွ်ာ္မႇန္းထားသည့္ အတုိင္း ၂၅ ႏႇစ္မႇ ႏႇစ္ ၃၀ အတြင္း အရင္းေၾကရန္ မရႇိျခင္း၊ အရင္းေက်ကာလ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏႇင့္ ျပည္သူအက်ဳိး အျမတ္ရရန္ အခြင့္အလမ္း နည္းျခင္းမ်ား ရႇိလာပါက လုပ္ငန္းျပန္အပ္ခြင့္ ျပဳပါရန္၊ လုပ္ငန္းရႇင္မႇ စိုက္ထုတ္ရင္းႏႇီး ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ လုပ္ငန္းတန္ဖိုးကို ႏိုင္ငံေတာ္မႇ ျပန္ေပးရန္ ရႇိမရႇိ ထည့္သြင္း ေမးျမန္းခဲ့သည္။

BOT စနစ္ျဖင့္ လမ္းတံတားမ်ား ရယူလုပ္ကိုင္ သူမ်ားအား ျမန္မာႏိုင္ငံသား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ဥပေဒအရ လမ္းေဖာက္လုပ္ ျပဳျပင္စဥ္ အခ်ိန္အတြင္း ျပည္ပမႇ လိုအပ္သည့္ စက္ယႏၲရားမ်ား၊ စက္သံုးဆီမ်ားအား အခြန္အရပ္ရပ္ ကင္းလြတ္ခြင့္ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ ေပးထား...

  အဆိုပါ ေမးျမန္းခ်က္အေပၚ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးစိုးတင့္က BOT စနစ္ျဖင့္ လုပ္ငန္း မ်ားအား လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားမႇ အဆိုျပဳတင္ျပစဥ္ကအတိုင္း မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေတာ့၍ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ျပန္လည္အပ္ႏႇံပါက က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈရႇိလွ်င္ လုပ္ငန္းရႇင္မ်ား မနစ္နာေစရန္ လုပ္ငန္းအားျပန္လည္အပ္ႏႇံ ခြင့္ျပဳေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ BOT ေဆာင္ရြက္ခြင့္ တင္ျပစဥ္ကတည္းက ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ အရင္းေၾကကာလ၊ အ႐ံႈးအျမတ္ တြက္ခ်က္မႈ၊ ေငြေၾကး စီးဆင္းမႈတို႔အား တြက္ခ်က္တင္ျပခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္မႇလည္း ႏႇစ္ ၄၀ အထိ ကနဦးခြင့္ျပဳၿပီး တစ္ ႀကိမ္လွ်င္ ၅ ႏႇစ္ျဖင့္ သံုးႀကိမ္အထိ တိုးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ျပဳထားေၾကာင္း၊ ယခင္ကလည္း ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီး ဌာနသို႕ ျပန္လည္အပ္ႏႇံသည့္ BOT လုပ္ငန္းမ်ား ရႇိေသာ္လည္း BOT စနစ္ မူ၀ါဒအရ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံေငြမ်ား ျပန္လည္ ေပးေခ် ခဲ့ျခင္းမရႇိဟု ေျဖၾကားသြားခဲ့သည္။

BOT စနစ္ျဖင့္ လမ္းတံတားမ်ား ရယူလုပ္ကိုင္ သူမ်ားအား ျမန္မာႏိုင္ငံသား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ ဥပေဒအရ လမ္းေဖာက္ လုပ္ျပဳျပင္စဥ္ အခ်ိန္အတြင္း ျပည္ပမႇ လိုအပ္သည့္ စက္ယႏၲရားမ်ား၊ စက္သံုးဆီမ်ားအား အခြန္အရပ္ရပ္ ကင္းလြတ္ ခြင့္ျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ ေပးထားသည့္အျပင္ လုပ္ငန္းစတင္သည္မႇ ၃ ႏႇစ္ဆက္တုိက္ ၀င္ေငြခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္ ျပဳထား ေၾကာင္း သိရသည္။

သို႔ေသာ္ ယာဥ္သြားယာဥ္လာ မ်ားျပားၿပီး ျဖတ္သန္းခ မ်ားစြာရသည့္ ေနရာမ်ားကို ကုမၸဏီႀကီးမ်ားမႇ ရယူထားၿပီး ကာလ တိုအတြင္း အရင္းျပန္ရမည့္ အေနအထား ရႇိေၾကာင္း၊ ျပည္နယ္မ်ားအတြင္း လုပ္ကိုင္ေနသည့္ လုပ္ငန္းရႇင္ ငယ္မ်ားမႇာမူ ယာဥ္သြားလာမႈ နည္းသည့္ လမ္းပိုင္းမ်ားကိုသာ ရယူလုပ္ကိုင္ ေနရေၾကာင္း သိရသည္။

Ref..Eleven

0 comments:

Post a Comment